
Z zalegalizowaną marihuaną na szczycie wszechczasów, wielu przedsiębiorców uważa rozpoczęcie działalności za „pewny zakład”. Ale wejście do zalegalizowanego przemysłu marihuany nie jest tak proste, jak się wydaje. W tym tygodniu rozmawiamy o barierach w prowadzeniu własnego biznesu z marihuaną io tym, o czym należy pomyśleć, zanim odłożysz pieniądze.
Finansowanie i podatki
Dla wielu rozpoczęcie nowej działalności oznacza wyjazd do banku po kredyt dla małej firmy. Ale dla tych, którzy chcą rozpocząć biznes związany z marihuaną, medyczną lub rekreacyjną, znalezienie dostępu do bankowości może być trudne. Ponieważ marihuana jest nadal nielegalna na szczeblu federalnym, wiele instytucji finansowych obawia się kar pieniężnych i / lub zarzutów karnych za pomoc firmom związanym z marihuaną. Ostatecznie banki mają tendencję do całkowitego ich unikania. Dla firmy oznacza to brak rachunków bankowych, linii kredytowych i pożyczek. Ale nawet jeśli możesz uzyskać wsparcie bankowe, wiele firm uważa, że ich konto oszczędnościowe jest dość niskie ze względu na stawki podatkowe dla amerykańskich firm zajmujących się marihuaną.
Paragraf 280E, ponad 30-letni kodeks podatkowy, zabrania firmom sprzedającym federalnie nielegalne substancje przyjmowania zwykłych odliczeń od podatku dochodowego od osób prawnych. Bez tych odliczeń podatkowych firmy z marihuaną mają efektywną stawkę podatkową sięgającą 90%.
Paperwork Mountain
Przepisy mogą być trudne dla każdej małej firmy. W przypadku małych firm zajmujących się marihuaną ciężar przepisów może być jeszcze trudniejszy. Ponieważ jurysdykcja federalna zezwala na sprzedaż marihuany w stanach, które ją zalegalizowały, firmy teoretycznie mogą sobie poradzić bez ścigania federalnego. Jednak ze względu na surowe i zróżnicowane przepisy obowiązujące w poszczególnych stanach, wielu przedsiębiorców zajmujących się marihuaną uważa, że zupełnie nie rozumieją, czego faktycznie potrzebują, aby otworzyć biznes marihuany. Wiele osób sugeruje, aby osoby otwierające nowy biznes marihuany zatrudniły prawnika do współpracy w zakresie odpowiedniej dokumentacji i licencji dla okręgów stanowych i miejskich.
Zyski nie są tak wysokie, jak myślisz
Inwestorzy marihuany mogą widzieć zielone, ale mogą to być tylko same rośliny. Ekspansja i reinwestycja mogą pochłonąć znaczną część Twoich dochodów, utrudniając zarządzanie przepływami pieniężnymi. A jeśli firma ubezpieczeniowa jest gotowa zająć się Twoim biznesem, same składki jeszcze bardziej obniżą Twoje zyski.
Nadmierna podaż może być problemem na wczesnym etapie
Corocznie coraz więcej stanów legalizuje marihuanę. Wierz lub nie wierz, ale może to doprowadzić do dużej nadpodaży. Weźmy na przykład te statystyki kanadyjskie. Według różnych szacunków roczny popyt krajowy w Kanadzie może sięgać około 800 000 kilogramów. Ale kiedy dziesiątki licencjonowanych producentów działają w pełni finansowo, mogą z łatwością przekroczyć dwa miliony kilogramów do 2020 lub 2021 roku. Bez rozsądnych zasobów na eksport, gdzie idzie dodatkowy produkt? Dopóki rynek nie zacznie się samoregulować, marże produktów mogą być zbyt zróżnicowane, aby mieć dużą spójność.
Bazy konsumentów mogą być trudniejsze niż myślisz
Zawężenie bazy konsumentów może okazać się bardziej czasochłonne niż myślisz. Hej, czy nie każdy, kto lubi marihuanę, lubi ten sam rodzaj marihuany? Takie myśli sprawią, że Twoja firma nigdy nie wyjdzie z ziemi. Poświęć trochę czasu, aby zrozumieć, kim będzie Twój lokalny klient. Czy są starsze czy młodsze? Czy wolą palenie czy produkty spożywcze? Czy większość Twoich klientów pracuje w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin? Wszystkie te czynniki i dane demograficzne są odskoczniami do sukcesu w biznesie. Po ustaleniu, zabawną częścią jest znalezienie nowych i innowacyjnych sposobów na odróżnienie swojej firmy od innych firm zajmujących się marihuaną. Nagroda będzie warta pracy, ale to dużo pracy.